دلیل استفاده از لوازم آرایش در خانوم ها چیست آرایش امری جامع در میان بانوان هست اما دلیل و صفات روانشناختی آن چیست
آیا دلایل و صفات روانشناختی آن را میدانستین؟
نگاهی مختصر
آرایش سه تا از حواس ما را فعال و تحریک میکند: لامسه (که تمام احساسات سطح بدن را دربر می گیرد) بویایی (رایحهای خوش،بوی خوش) و بینایی (که شامل فرآیند زیبا سازی چهره و صورت میباشد) تحریک مثبت این حواس میتواند لذت حسی و روانی را القاء کند
رابطه زنان با لوازم آرایش خود چگونه است!؟
آیا رابطهای روانشناختی میان این دو هست؟
ما برای فهمیدن رابطه زنان با لوازم آرایش خود طی یک روند آزمایشی گروه های مختلف زنان را از نظر کیفیت زندگی عادات آرایشی آنها و سپس از طریق چهار پرسشنامه خودنگری استاندارد مورد بررسی قرار دادیم. متوجه رابطه بین نیاز به زیباسازی خود و، ویژگی های روانی مهم آن شدیم. اولین نتایج به ما نشان داد که آرایش می تواند از دو نوع اختلاف مهم مابین (استتارگری) و (اغواگری)
تفاوت میان یک (اغواگر) و یک شخصیت (استتار)..
مشخصات بدست آمده. نتایجی رو نشون میده که خانومهایی که جزء دسته عملکردی (استتار) هستند. از نظر احساسی به شدت مضطرب و دارای حالات تدافعی هستند. واز نظر بار احساسی کاملا نامتعادل بوده. ولی از طرفی دیگر (اغواگران) از منظر شخصیتی افرادی اجتماعی تر و ازنظر احساسی ،برخوردی قاطعانه تر (مقتدرتر) و دارای روحیاتی برونگرا هستند. و در این حال نتایج نشان داد که دیدگاه های افراد دو دسته دارای زیر مجموعه هایی از اختلافات شخصیتی و هویتی است.
اما این طبقه بندی ها چیزی برای گفتن دارند؟
این طبقه بندی جدید به ما اجازه داد تا تعریف دقیق تری نسبت به تجربه ذهنی زنان در طول فرآیند استفاده از لوازم آرایشی بدست آوردیم. در نتیجه، تحقیقات و مطالعاته ما نشان داد. که پشت هر آرایش ساده، رنگارنگی که روی صورت نقش بسته، میتواند دوحالت روانی مهم که بستگی به مشخصات روانی هر زن باشد