بهترین راه برای خلاص شدن از منافذ پوستی بزرگ

بهترین راه برای خلاص شدن از منافذ پوستی بزرگ

منافذ پوستی بزرگ یک فرد گاهی ممکنه آزار دهنده‌باشد. و بسته‌به نوع پوست کم و بیش قابل توجه باشد. اما ما دارای دو نوع منافذ پوستی هستیم. یکی روغن طبیعی بدن به نام سبوم را آزاد می کند و دیگری عرق را آزاد می کند. گاهی اوقات منافذ آزاد کننده. روغن ممکن‌است. شبیه سوراخ های بزرگ پوستی به نظربرسند.

بهترین راه برای خلاص شدن از منافذ پوستی بزرگ

خلاص شدن از شر سوراخ های بزرگ پوستی ممکن نیست، اما راه هایی برای کاهش ظاهر آنها وجود دارد، مانند

  • استفاده از محصولات مبتنی بر آب
  • استفاده از ماسک خاک رس
  • اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب

دراین مقاله به بررسی نحوه کاهش منافذ بزرگ می پردازدیم و هشت راه حل برای جلوگیری از آن . همچنین در مورد چگونگی ارتقای سلامت پوست و درمان‌های بیشتر صحبت میکنیم.

۱. انتخاب محصولات آبرسان

محصولات مرطوب کننده حاوی مواد فعال مختلفی از جمله روغن ها هستند. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از محصولات بدون روغن از جمله آرایش مبتنی بر آب را توصیه می کند.

افرادی که پوست چرب دارند از محصولاتی که حاوی رطوبت بالایی هستند به جای روغن سود می برند. عسل و اوره نمونه هایی از مرطوب کننده ها در محصولات مراقبت از پوست هستند.

محصولات مبتنی بر روغن حاوی نفت خام، روغن نارگیل و انواع دیگر روغن هستند. آنها به طور موثر پوست را مرطوب می کنند اما ممکن است برای افرادی که پوست چرب و منافذ پوستی بزرگ دارند مناسب نباشند. چربی اضافی که روی پوست جمع می شود می تواند سوراخ های بزرگ پوستی را بزرگتر نشان دهد.

۲. روتین شستشو صورت در صبح و شب

شستن صورت جزو مراقبت های اولیه پوست است. سازمان AAD آمریکا موارد زیر را توصیه می کند:

  1. شستن صورت تا دو بار در روز یا بیشتر بعد از تعریق زیاد یا انجام ورزش
  2. استفاده از آب ولرم و به آرامی استفاده از یک پاک کننده با انگشتان تمیز
  3. انتخاب پاک کننده ملایمی که ساینده نباشد و الکل نداشته باشد
  4. اجتناب از شستشو یا مالش پوست
  5. با دستمال تمیز صورت را خشک کنید

شستن صورت هر روز صبح و عصر به شستن چربی و آلودگی از منافذ پوستی کمک می کند. این می تواند به خلاص شدن از منافذ بزرگ پوستی کمک کند.

۳. انتخاب ژل های پاک کننده برای شستشو

ژل های پاک کننده برای افرادی که پوست چرب دارند و می خواهند منافذ پوست خود را کمتر نمایان کنند، مناسب است. بهتر است از پاک کننده های حاوی روغن یا الکل خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کنند.

یک مرطوب کننده ممکن است در منافذ باقی بماند و چربی را افزایش دهد. یک پاک کننده مبتنی بر ژل به پاک کردن چربی از منافذ کمک می کند و سوراخ های بزرگ پوستی کاهش می دهد.

۴. لایه برداری پوستی

فردی که پوست چرب دارد باید هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کند تا موادی که می توانند منافذ را مسدود کنند از بین ببرد، مانند:

  • گرد و خاک
  • سلول های مرده پوست
  • روغن اضافی

محصولات مناسب منبع مورد اعتماد ممکن است شامل موارد زیر باشد

  • اسیدهای بتا هیدروکسی، مانند اسید سالیسیلیک
  • اسیدهای پلی هیدروکسی، مانند اسید لاکتوبیونیک و گلوکونولاکتون، که به تقویت عملکرد مانع پوست کمک می کنند.
  • اسید ماندلیک، برای پوست های حساس

محصولات بدون نسخه (OTC) معمولاً حاوی ۷ تا ۱۰٪ منبع مطمئن ماده فعال هستند. درصد بیش از حد بالا ممکن است پوست را تشدید کند، اگرچه یک متخصص پوست ممکن است فرمولاسیون قوی‌تری نسبت به گزینه‌های OTC تجویز کند.

مهم است که بیش از دو بار در هفته لایه برداری نکنید، زیرا باعث خشکی پوست می شود. اگرچه لایه برداری به باز نگه داشتن منافذ کمک می کند، اما اگر پوست بیش از حد خشک شود، منافذ می توانند بزرگتر به نظر برسند.

۵. مرطوب کنندگی روزانه

ایده مرطوب کردن پوست چرب ممکن است غیر منطقی باشد. با این حال، یک مرطوب کننده بدون روغن می تواند به کاهش بزرگ شدن منافذ کمک کند.

روند این روتین به این شکله که فرد باید ابتدا پوست خود را بشویید و خشک کند، سپس به آرامی از مرطوب کننده استفاده کند تا به آبرسانی و نرم شدن پوست کمک کند. این به روغن غدد چربی اجازه می دهد تا به جای ماندن در منافذ روی سطح، عمیق تر به پوست نفوذ کند.

به این ترتیب، مرطوب کننده از مسدود شدن منافذ با روغن جلوگیری می کند و منافذ پوستی بزرگ را کاهش می دهد.

۶. استفاده از ماسک خاک رس

استفاده از ماسک خاک رس یک یا دو بار در هفته می تواند به حذف چربی اضافی از منافذ پوستی کمک کند. این به این دلیل است که خاک رس سبوم را جذب می کند.

حذف چربی پوست می تواند به جلوگیری از بزرگ شدن منافذ کمک کند و آنها را کمتر دیده شود.

توصیه می شود این کار را در روزی متفاوت از لایه برداری انجام دهید، زیرا درمان بیش از حد پوست ممکن است باعث تحریک شود. تحریک می تواند باعث بزرگ شدن منافذ شود و می تواند منجر به لک شود.

۷. همیشه هنگام شب آرایش خود را پاک کنید

پاک کردن آرایش  قبل از خواب یک مورد ضروری در بهبود پوست و جلوگیری از بزرگ شدن منافذ پوستی هست. خوابیدن با آرایش در طول شب می تواند باعث مسدود شدن منافذ به دلیل تجمع مواد آرایشی، روغن و باکتری شود. دستمال های پاک کننده برای پاک کردن سریع آرایش مفید هستند.

۸. استفاده از ضدآفتاب

مراقبت از پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار مهم است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند پوست را خشک کند و منافذ را بزرگتر نشان دهد. بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی ضد آفتاب هستند. افراد باید یکی را با SPF 30 یا بیشتر انتخاب کنند.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید باعث انعطاف پذیری آن می‌شود. بهترین راه ها برای انجام این کار عبارتند از:

  • استفاده از کلاه لبه پهن
  • استفاده روزانه از ضد آفتاب‌ها
  • در سایه ماندن در زمانی که تابش خورشید شدیدتر است
  • شدید ترین زمان تابش خورشد بستگی به هر فصل در بین ساعت ۱۰ صبح الی ۴ ظهر
حال سوال اینجاست

چرا منافذ پوست بزرگ می شوند؟

موهای ریز پوست فرد را می پوشاند، به جز کف دست ها و پاها. هر فولیکول مو دارای منافذی در بالای خود است.

فولیکول مو غده ای درون خود دارد که چربی تولید می کند. این غده غده سباسه نام دارد. هنگامی که غده چربی چربی آزاد می کند، روغن به بالای پوست می رود و در منافذ جمع می شود.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، دلایل اصلی بزرگ شدن منافذ عبارتند از:
  • سبوم بیش از حد: این زمانی است که غده چربی فرد مقدار زیادی چربی تولید می کند که منجر به چربی پوست می شود.
  • کاهش خاصیت ارتجاعی اطراف منافذ: این زمانی است که پوست کمتر انعطاف پذیر می شود.
  • افزایش حجم فولیکول مو: این زمانی است که منافذ انتهای فولیکول مو مسدود می شود.

وقتی روغن در منافذ جمع می شود و با کثیفی یا آرایش ترکیب می شود، منافذ مسدود می‌شود. این انسداد منافذ را کشیده و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اگر منافذ مسدود بماند، ممکن است جوش ایجاد شود.

ژنتیک و اندازه منافذ یک فرد به تعیین میزان فعال بودن غدد چربی فرد کمک می کند.

داشتن منافذ بزرگ یک نگرانی برای سلامتی نیست. همانطور که یک منبع مورد اعتماد در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد، اندازه منافذ صرفاً یک ملاحظات زیبایی شناختی است.

چگونه سلامتی پوست را ارتقا دهیم

در حالی که درمان‌های خانگی و یک روال منظم مراقبت از پوست می‌تواند به کاهش دید منافذ کمک کند، موارد زیر می‌توانند سلامت کلی پوست فرد را تقویت کنند:

  • خوب غذا خوردن: داشتن تعادل مناسب از مواد مغذی، چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به بهبود سلامت کلی کمک می کند. یک رژیم غذایی سالم می تواند سلامت پوست فرد را افزایش دهد.
  • نوشیدن آب زیاد: آب پوست را از درون آبرسانی می کند. این به بهبود کلی چهره کمک می کند.
  • ورزش منظم: ورزش منظم جریان خون را در تمام قسمت های بدن از جمله پوست افزایش می دهد و عرق کردن را تشویق می کند. یک مطالعه منبع مطمئن نشان داد که عرق حاوی یک ماده آنتی بیوتیک طبیعی است که به محافظت از پوست در برابر باکتری ها کمک می کند.

اگرچه تعریق برای پوست مفید است، اما ماندن آن روی سطح پوست ممکن است منافذ پوستی را مسدود کند و باعث سوراخ های بزرگ پوستی شود . بنابراین، فرد باید همیشه پس از ورزش پوست خود را بشویید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر فردی مشکلات مداوم پوست خود مانند آکنه دارد، باید با پزشک خود صحبت کند. پزشک می تواند آنها را به یک متخصص پوست یا متخصص پوست ارجاع دهد تا درمان مناسب را توصیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن

عضویت در خبرنامه

0 مورد سبد خرید