چگونه پوستی نرم داشته باشیم؟

چگونه پوستی نرم داشته باشیم؟

چگونه پوستی نرم داشته باشیم. از نکات دوش گرفتن‌گرفته. تا مرطوب کردن. روزانه پوست ما به شما نشان خواهیم‌داد. که چگونه پوستی نرم تر و درخشان تر و پوستی صاف داشته باشید.

با گرم شدن هوا، احتمالاً مشتاق این هستید که ژاکت را کنار بگذارید و لباس ساحلی بپوشید. اگر متوجه شدید. که پوستتان خشک، زبر است. یا درخشندگی ندارد، از نکات زیر برای داشتن. پوستی نرم و زیبا استفاده کنید. که از نشان دادن. آن مطمئن باشید!

۱. برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و بهبود بافت، لایه برداری کنید

سلول های مرده پوست می توانند منافذ شما را مسدود کنند. و باعث شوند. پوست شما زبر شود. حال چگونه پوستی نرم داشته باشیم؟ لایه برداری کمک می‌کند تا پوست نرم و مخملی تری داشته‌باشید. اگر پوست شما به لایه بردارهای شیمیایی حساس است.

چند دقیقه قبل از دوش گرفتن، به آرامی یک برس خشک را روی پوست خود با حرکات دایره ای بمالید. اگر می خواهید داشتن پوستی صاف را روی صورت خود حس کنید، حتما یک اسکراب ملایم صورت را انتخاب کنید. تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید.​

۲. پوست خود را با یک شستشوی بدن مرطوب کننده پاک کنید

چگونه پوستی نرم داشته باشیم؟

در صبح های سرد و زمستانی، هیچ چیز مانند پریدن در دوش آب گرم و بخار نیست. متأسفانه، همانطور که آب گرم روی پوست شما می زند، می تواند رطوبت طبیعی را که به نرمی و لطافت پوست شما کمک می کند، از بین ببرد. و از داشتن پوست مخملی و درخشان جلوگیری کند. و برای کمک به مرطوب کردن. پوست در حین پاکسازی، از شستشوی بدن حاوی روغن استفاده کنید. و از دوش‌گرفتن. و حمام طولانی و داغ خودداری کنید.

۳. به محض خارج شدن از حمام پوست خود را مرطوب کنید

چگونه پوستی نرم داشته باشیم؟

بهترین زمان برای مرطوب کردن. پوست بلافاصله بعد از دوش گرفتن‌است. برای افزودن آسان به روتین مراقبت از پوست خود، یک مرطوب کننده پوست مرطوب را امتحان کنید. این محصولات منحصر به فرد برای کار با پوست مرطوب طراحی شده اند تا پوست شما را تغذیه کرده و سریع جذب شوند و پوستی صاف و نرم را به ارمغان آورد.

۴. برای محافظت از پوست خود هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بدن شما برای تولید ویتامین D و حفظ ریتم شبانه روزی به نور خورشید نیاز دارد. با این حال، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید میتواند. باعث آفتاب سوختگی، خشکی پوست و آسیب طولانی مدت به پوست شما شود. و برای پوست مخملی و نرم بشدت مضر می‌باشد حال چگونه پوستی نرم داشته باشیم کرم ضد آفتاب چه کمکی میکند؟

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا مطمئن شوید که می توانید از نور خورشید بدون عوارض جانبی مضر لذت ببرید. به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب تقریباً دو ساعت دوام دارد، بنابراین ممکن است برای محافظت در طول روز نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب داشته باشید.

۵. قبل از خواب برای تغذیه عمیق پوست خود در طول شب، یک کره بدن بمالید

اگر قبلاً نام کره بدن را نشنیده اید، واقعاً به همان اندازه که به نظر می رسد خوشمزه است – برای پوست شما. کره بدن نوع خاصی از مرطوب کننده پوست است که حاوی ترکیبی فوق العاده آبرسان از کره شی، کاکائو و انبه است تا پوست شما را عمیقاً تغذیه کند.

همانطور که از نام آن پیداست، کره بدن غلیظتر از لوسیون معمولی است و به جوانسازی عمیق پوست شما کمک می کند. برخی از مردم کره بدن را به عنوان بخشی از روتین شبانه خود به کل بدن می‌مالند. گزینه دیگر این است که آن را روی نقاط مشکلی که ممکن است داشته باشید مانند پاها، مچ پا، دست ها، آرنج ها و زانوها استفاده کنید. تا زودتر به پوست مخملی خود برسید(((:

۶. پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده ها و نوشیدن آب کافی آبرسانی کنید

نوشیدن مداوم آب برای بهبود جریان خون، دفع سموم از بدن و آبرسانی به سلول های پوست شناخته شده است. همچنین می توانید با تنظیم عوامل محیطی در خانه یا محل کار خود به پوست خود رطوبت دهید. اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، سعی کنید یک مرطوب کننده به اتاق خود اضافه کنید. این دستگاه ها به هوا رطوبت می افزایند و می توانند به جلوگیری از خشک شدن پوست شما کمک کنند.

۷. مرطوب کردن دست ها را فراموش نکنید

اگر متوجه شدید دست هایتان زبر و خشک هستند، با مرطوب کردن دست ها در طول روز از آن ها مراقبت کنید. یک لوسیون دست شفابخش را در کنار سینک خود نگه دارید تا پس از شستن دست ها، آنها را مرطوب کنید.

۸. ویتامین ها و مواد مغذی کلیدی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

چگونه پوستی نرم داشته باشیم با رژیم غذایی درست؟ ویتامین ها و مواد مغذی که به بدن خود وارد می کنید می توانند به طور مثبت یا منفی بر وضعیت پوست شما تأثیر بگذارند. اگر پوست شما خشک یا زبر است، ممکن است به اندازه کافی غذاهای مغذی پوست نخورید. در اینجا برخی از مواد مغذی ضروری وجود دارد که برای پوست شما مفید هستند:

  • ویتامین های A، C و E
  • چربی های سالم
  • پروتئین
  • سلنیوم
  • فلز روی 

این مواد مغذی کمک به سزایی در داشتن پوستی صاف میکند

۹. یک مرطوب کننده سفت کننده را برای بهبود بافت و رنگ پوست امتحان کنید

اگر می خواهید رنگ، بافت و درخشندگی پوست خود را بهبود ببخشید، یک مرطوب کننده سفت کننده پوست را امتحان کنید تا به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک کند. مرطوب‌کننده‌های سفت‌کننده و تقویت‌کننده به رفع خشکی کمک می‌کنند تا پوستی که به وضوح سفت‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد، و با ازبین رفتن زبری آن حالت پوست مخملی را آشکار شود.

۱۰. مطمئن شوید که به اندازه کافی می خوابید

وقتی استراحت کافی داشته باشید، هوشیارتر از خواب بیدار می شوید و آماده انجام روز می شوید. در مورد پوست شما هم همینطوره! در حالی که شما خواب هستید، بدن شما از این زمان برای ترمیم خود استفاده می کند.

۱۱. اگر پوست شما اغلب زبر، تحریک شده یا خارش دارد با متخصص پوست خود صحبت کنید.

متأسفانه برخی از افراد دچار بیماری های پوستی می شوند که درمان های خانگی ساده به تنهایی قادر به رفع آن نیستند. اگر تمام موارد بالا را امتحان کردید و همچنان برای دستیابی به پوست صاف تلاش می کنید، یک متخصص پوست می تواند ارزیابی کاملی انجام دهد تا ببیند چه عوامل دیگری در این امر نقش دارند.

دانستن اینکه چگونه پوستی صاف داشته باشید، تنها شروع فرآیند است. پیدا کردن آنچه که برای پوست شما بهترین کار را انجام می دهد می تواند به آزمون و خطا نیاز داشته باشد. مهم است که هر راه حل را برای چند هفته قبل از تعیین اینکه آیا متوجه تغییری شده اید دنبال کنید.

نکات برتر ما برای داشتن پوستی صاف

امیدواریم که این نکات صاف کننده پوست برای شما مفید بوده باشد و به شما کمک کند تا به پوست نرم و صاف رویاهای خود برسید. در اینجا برخی از نکات مهم ما برای کمک به شما برای داشتن پوستی صاف تر آورده شده است:

  • برای جلوگیری از خشکی پوست و بهبود ظاهر و احساس پوست صاف، هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • برای خلاص شدن از شر پوست خشن و خشک از اسکراب بدن استفاده کنید. مراقب باشید پوست خود را بیش از حد لایه برداری نکنید! لایه برداری بیش از حد می تواند پوست شما را تحریک کند، بنابراین ملایم باشید.
  • مرطوب کردن را بعد از دوش گرفتن فراموش نکنید. برای داشتن یک مرطوب کننده آسان و با جذب سریع، بلافاصله پس از خروج از حمام از مرطوب کننده پوست مرطوب استفاده کنید.
  • با نوشیدن آب فراوان و استفاده از کرم ضد آفتاب هر زمان که در معرض آفتاب هستید از پوست خود مراقبت کنید.
  • درست قبل از رفتن به رختخواب یک کره نرم کننده عمیق بدن بمالید تا پوستتان در طول شب مرطوب شود.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن

عضویت در خبرنامه

0 مورد سبد خرید